Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A helyes hozzállás felfedezése az engedelmességhez

2022. augusztus 16. 03:00 - Erika1832

"Barátaim vagytok, ha azt teszitek, amit parancsolok nektek." (Ján 15,14. NLT)

Jézus ezt mondja a János 15,14-ben "Barátaim vagytok ha azt teszitek amit parancsolok nektek" (NLT)

Nem mondhatod, hogy szereted Jézust, ha bűnös életmódot folytatsz. Nem állíthatod magadról, hogy keresztény vagy, ha közben önközpontú életet élsz. Nem mondhatod, hogy Jézus követője vagy, majd kiválogatod azokat az igéket amiket hallani szeretnél, a többit pedig figyelmen kívül hagyod. Jézus azt mondja, hogy akkor vagy a barátja, ha engedelmeskedsz neki és az ő parancsolatainak.

Miért engedelmeskednek a keresztények Istennek? A nem hívő emberek ezt  mindig félreértik. Azt mondják, "Nem akarok keresztény lenni, mert nem akarok engedelmeskedni Istennek. Ti hívők bűntudatból, félelemből vagy kötelezettségből engedelmeskedtek neki, és én nem ilyen életet akarok élni."

De igazán miért is engedelmeskedünk Istennek? Mert szeret minket! A legjobbat akarja nekünk. Úgy szeret téged, mint ahogy senki más.

A Biblia azt mondja, hogy csak azért van szeretet a világon, mert Isten szeretet. Mi pedig nem félelemből, bűntudatból, vagy kötelezettségünkből engedelmeskedünk Istennek. Szeretetből engedelmeskedünk neki, – mert szeretett és megmentett minket.

Mikor középiskolás voltam, egy srác odajött hozzám és ezt mondta: "Korlátozott vagy." Erre így feleltem: "Hogy érted ezt?" Erre ő: "Mert keresztény vagy. Nem teheted meg azokat király dolgokat, amit mi többiek megtehetünk."

A szemébe néztem és ezt mondtam: "Minden drogot kipróbálhatnék, amit csak akarok. Be tudnék drogozni bármivel amivel csak akarok. Bármit ihatnék amit csak szeretnék. Elmehetnék minden olyan buliba ahová csak szeretnék. Annyi nővel feküdhetnék le, amennyivel csak akarok. De az a különbség, hogy Jézus megváltoztatta, hogy mit akarok.

Ezután már nem akartam ezeket a dolgokat megtenni és ma sem akarom. Ezek olcsó, hamis izgalmak, amelyek átmenetileg feldobnak, de aztán ezek visszaütnek. Szabadságnak tűnhetnek, de nem tartósak. Depresszióhoz vezetnek, és nem töltenek be megelégedettséggel.

Jézus ezt mondja: "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket... Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök teljessé legyen.” (János 15,9-11. NLT)

Isten nem akarja, hogy azért engedelmeskedj neki, mert félsz tőle. Azt sem akarja, hogy a büntetéstől való félelem miatt engedelmeskedj neki. Isten azt akarja, hogy szeretetből engedelmeskedj neki. Az ő szeretete az, ami az igazi örömhöz vezet.

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez:

  • Mikor engedelmeskedtél valakinek (talán a szüleidnek, tanárodnak, vagy főnöködnek) félelemből? Mikor engedelmeskedtél szeretetből? Mi volt a különbség ezekben a kapcsolataiban?
  • Miközben nőtt az Isten iránti szereteted, hogyan változtatta meg a vágyaidat?
  • Hogyan élted meg az örömöt az Isten iránti szeretetteljes engedelmesség által?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.08.09.)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása