Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Böjtölsz vagy Isten igéjéből lakmározol?

2023. január 23. 03:00 - Anita.B

pexels-pixabay-372326.jpg"Milyen édesek nekem a szavaid; édesebbek, mint a méz." (Zsolt 113,109 NLT. fordítás)

Miután a feleségem, Kay és én eljegyeztük egymást, valami szokatlant tettünk: a világ ellentétes oldalaira költöztünk. Ő az alabamai Birminghambe költözött, hogy egy belvárosi gyülekezetben dolgozzon, én pedig Nagaszakiba, Japánba, hogy egy gyülekezetet alapítsak. A jegyességünk nagy részében külön voltunk.

Akkoriban nem volt mobiltelefonunk. 15 dollárba került percenként felhívni Japánt, és szegények voltunk. Így csak egy lehetőségünk volt: a levelek írása. Minden nap írtunk egy levelet és ez idő alatt a napom fénypontja volt az, amikor megkaptam az övét. Abban a pillanatban, amikor egy szerelmes levél érkezett, feltéptem és elolvastam. Aztán újraolvastam, és próbáltam olvasni a sorok között. Aláhúztam és megjegyeztem bizonyos részeit. Igyekeztem összegyűjteni minden csepp szeretetet, amit ez a nő irántam érzett.

Mi van, ha a Bibliát – Isten szerelmes levele neked – ugyanígy olvasod?

Ha nem fürkészed a Bibliát, és nem próbálsz minden bölcsességet összeszedni belőle, akkor nem ízleled meg teljesen azt a lakomát, amelyet Isten készített neked. A Zsoltárok 113,109 azt mondja, "Milyen édesek nekem a szavaid; édesebbek, mint a méz" (NLT fordítás).

A Biblia tele van táplálékkal; spirituális tápláléka van, amely megőrzi egészségedet.

Böjtölsz, vagy Isten Igéjéből lakomázol? Ne feledd, hogy hetente egyszer templomba menni és prédikációt hallgatni nem ünnep. Ha hetente csak egyszer étkeznél, akkor nem nőnél és nem lennél egészséges.
Jézus azt mondta: „Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden igével, amely Isten szájából származik" (Mát 4,4 ESV fordítás).
Akkor érezheted igazán Isten Igéjének édességét, ha minden nap táplálkozol belőle – olvasod, tanulmányozod és elmélkedsz rajta –, és hagyod, hogy eltelítse szívedet és elmédet.
Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:
  • Válassz egy részt a 119. zsoltárból, és olvasd el többször. Ízleld Isten szavait. Milyen jót és táplálékot kínál Isten számodra ebből a szakaszból?

  • Milyen változtatásokat hajthatsz végre a reggeli vagy esti rutinodon, amivel időt hagysz Isten Igéjének olvasására és az azon való elmélkedésre?

  • Hogyan változik meg Isten Szavának olvasása iránti vágyad, ha úgy gondolod, hogy a Biblia Isten szerelmes levele?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2023.01.16.)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb oldali sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása