Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Szabadulj meg a stressztől úgy, hogy átadod az irányítást!

2023. március 16. 03:00 - managercoach.hu

 What is Yoke in the Bible? Meaning of Jesus' Teaching

Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. Mert az én igám jó, és az én terhem könnyű. (Máté 11:29-30)

A túlterheltséged oka az, hogy túl sok mindent próbálsz te magad irányítani. Azt gondolod, hogy minden tőled függ. Ilyen dolgokat hiszel el: „Hogy ez megtörténjen, az csak rajtam áll. Mindent kézben kell tartanom! Mindent nekem kell megcsinálnom!”

Barátom, nem te vagy az univerzum vezérigazgatója. Minél inkább te akarsz irányítani mindent, annál inkább stresszes lesz az életed.

Jézusnak más terve van számodra: „Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek. Mert az én igám jó, és az én terhem könnyű.” (Máté 11:29-30)

Erre lehet, hogy azt mondod: „Várjunk csak! Még valami mást is magunkra kell vállalni? Ez úgy hangzik, mint egy újabb teher, és nekem az már nem kell! Már így is túl sok mindent cipelek!”

Hadd mutassak egy másik nézőpontot arról, hogy mit mond Jézus a Máté evangélium 11. fejezetében, arról, hogy vedd fel az Ő igáját! Ha nem vidéken nőttél fel, akkor lehet, hogy soha nem láttál még igát. Az iga nem más, mint egy olyan faeszköz, ami arra szolgál, hogy két állatot összekapcsoljon azért, hogy a terhet megosszák egymással. Az iga nem ugyanaz, mint a hám. A hámot egyetlen marhára, vagy lóra teszed, és annak az egyetlen állatnak kell az egész terhet cipelni. Az igával két, vagy több állatot kapcsolsz össze, így az egy állatra jutó teher lecsökken. Az iga könnyebbé teszi az állatok életét, nem nehezebbé.

Amikor Jézus azt mondja, hogy vedd az Ő igáját, akkor tulajdonképpen Ő azt mondja, hogy „Sosem szerettem volna, hogy az összes problémáddal egyedül küszködj. Engedd meg, hogy segítsek! Legyünk ketten egy csapat, légy a partnerem és én segíteni fogok neked cipelni a terheket.”

Ha most éppen stresszesnek érzed magad, az azt jelenti, hogy nem kapcsolódsz az Ő igájával Jézus Krisztushoz. A stressz, egy figyelmeztetés, ami azt jelzi, hogy túl sok mindent akarsz te irányítani és túl sok terhet cipelsz egyedül.

Minden alkalommal, amikor eltávolodsz Jézustól, stresszes lesz az életed. Lehet, hogy Jézus Krisztus követője vagy, de ha túlterheltnek érzed magad, akkor valójában nem kapcsolódsz hozzá.

Ezzel szemben, minden egyes alkalommal, amikor újra összekötöd magad vele és közös igátok lesz, akkor Jézus segít cipelni a terheidet. Ilyenkor a stressz lecsökken.

Azt gondoljuk, hogy a stressz ellenszere a kimenekülés. Az a baj ezzel, hogy a stressz az elmédben van, tehát magaddal viszed, bárhová mész. Ugyanannyira stresszes leszel egy homokos tengerparton, mint a problémáid közepette az otthonodban.

A válasz minderre az, hogy add át az irányítást és fogadd el Jézus igáját. És amikor ezt megteszed, Isten békességet ad.

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez

  • Az életed mely területeit próbáltad meg úgy irányítani, hogy az stresszt okoz neked?
  • Mit jelent az a gyakorlatban, hogy átadod az irányítást Krisztusnak?
  • Hogyan tudnál ezen a héten újrakapcsolódni Jézushoz úgy, hogy segítsen cipelni a terheidet?

Akarod már ma Jézus követni?

A Biblia azt mondja, hogy csak úgy juthatsz a mennybe, ha bízol Istenben és az ő Fiában, Jézus Krisztusban. Nem érdemelheted ki az utat a mennybe: „Hiszen kegyelemből van üdvösségetek, hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék." (Ef 2,8-9).

Ha készen állsz arra, hogy életedet Jézusnak szenteld, kezd ezzel az imával:

„Kedves Istenem, megígérted, hogy ha hiszek Fiadban, Jézus Krisztusban, mindent, amit valaha hibáztam, megbocsátasz, megismerem életem célját, és egy nap befogadsz örök otthonodba a mennybe.

Megvallom, bűnös vagyok, és bocsánatodat kérem. Hiszem, hogy Jézus azért halt meg, hogy elvegye bűneimet, és te életre-támasztottad őt halottaiból. Bízni akarok Jézusban, mint Megváltómban, és a mai naptól fogva Uramként követem őt. Vezesd életemet, és segíts beteljesíteni akaratodat! Jézus nevében imádkozom. Ámen."

Ha imádkoztál, hogy elfogad Jézust, kérlek, tudasd velem ezt és írj nekem (angolul) a Rick@PastorRick.com címre! Szeretnék neked néhány ingyenes anyagot küldeni, amelyek segítenek elindulni Jézussal.

*(Daily Hope by Rick Warren, 2023.03.09., Török Áron 2016.10.21.-i fordítása alapján)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása