Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A legjobb Bibliatanítód

2012. március 31. 03:00 - husztin

 "A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az Atya, ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit én mondtam nektek." (Jn. 14:26)

 
El kellett mennem nemrég az elektromossági boltba hogy a tanuláshoz vegyek egy új lámpát. Sok órát töltöttem olvasással és tanulással. Volt egy nagyon erős halogén lámpám, ami rendkívüli fényt adott és tényleg láthatóvá tett mindent. Nagyon szerettem. Nemrégiben azonban a lámpa elromlott. Az egyetlen, amit találtam, egy hipermodern halovány fényű villanykörte, ami csak harmad annyira világított. 
 
Egy fontos dologra emlékeztetett engem a vásárlásom: minél fényesebb az égő, annál tisztábban látunk. A fényesség fokozza a világosságot. Ha szeretnél egy arcképet készíteni magadról, nem szeretnéd, hogy annak az erős fénye rád világítson. Az megmutat minden hibát, szemölcsöt, pattanást. Kevesebb fényt akarsz. Sötétben mindenki jól néz ki! 
 
Ugyanez igaz Isten Igéjében. Minél jobban megvilágítja értelmedet az Ige, annál jobban fogod érteni Isten szavát.
 
Ez a Szent szellem feladata: rávilágít az Ige jelentésére és arra, hogy hogyan alkalmazhatod ezt a saját életedre nézve. Jézus a János 14:24 –ben ezt mondja:
„De a tanácsadó a Szentlélek, akit az Atya fog küldeni az én nevemben, meg fog tanítani benneteket minden dologra és emlékeztet mindenre, amit én mondtam nektek.” (Jn. 14:26)
 
A Szentlélek egyik munkája, hogy segít felfedezni azt a Bibliában, amit te egyébként nem látnál meg. Ha nincs benned a Szentlélek, sok dolgot nem veszel észre a Bibliában. A Szentlélek a legjobb Biblia tanítód.
 
Isten nem csak kinyilatkoztatást adott neked -ami maga a Biblia -, hanem világosságot is, képessé tett arra, hogy megértsd, amit Ő adott neked. A Biblia az egyetlen olyan saját könyved, amelynek olvasása során folyamatosan beszélgethetsz a szerzővel. Miközben olvasod a Bibliát, megkérdezheted a Szentlelket, „Mit is jelent ez? Hogyan tudja ez változást hozni az életembe?" Tedd meg ezt és Isten beszélni fog hozzád. Suttogni fog a füledbe, gondolatokat ad a fejedbe, inspirálni fog.
  
Beszélgessünk a következő gondolatokról:
 
 Amikor nem érted a Bibliát, meg szoktad kérdezed a Szentlelket?
Nehéz elfogadnod, hogy a Szentlélek dolgozik az életedben? Mit gondolsz, miért van ez így?
Mikor érezted utoljára a Szentlélek vezetését? Hogyan reagáltál erre?
 
Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása