Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten a kegyelem szemével néz rád

2015. április 11. 03:00 - FodorImi

„Ne tekintsétek Isten kegyelmét értelmetlennek. Ha a törvény megtartásával igazak lehetnénk Isten előtt, akkor nem kellett volna Krisztusnak meghalnia.” (Galaták 2:21 – NLT fordítás)

A János 1:17-ben ezt mondja a Biblia: „A törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság azonban Jézus Krisztus által jött el.” (NCV fordítás) Miért Jézus Krisztus által?  Miért Jézus Krisztus az egyetlen út a mennybe? Miért nem Buddha? Miért nem valaki más?

Jézus Krisztus az egyedüli út számodra a Mennybe, mert ő fizette ki az árát, hogy bejuthass. A kereszten ő fizetett a bűneidért.

A kegyelem ingyen van, kétségtelen, de nem olcsó. Jézus Krisztus életébe került.

A törvény megmondja, amikor rosszat teszek. Azt mondja: „Elszúrtad!” A kegyelem azonban ezt mondja: „Megbocsátottam neked.  Visszatérhetsz a jó útra, aztán menjünk együtt a helyes irányba.”

A Biblia szereti a „Krisztusban van” kifejezést használni arra, aki elfogadta Isten kegyelmét - több mint 120-szor fordul elő az Újszövetségben. Arra utal, hogy valakinek üdvössége van Isten kegyelme által.

Képzelj el egy jegyzetlapot, amely az én életemet jelképezi, és a Bibliát, ami Jézus Krisztust szimbolizálja. Az életemben van egy csomó dolog, amit rosszul tettem, amelyek kizárnak engem abból, hogy egy olyan tökéletes helyen élhessek, mint a Menny. A gondolatban és cselekedetekben elkövetett bűneim miatt sérültek a kapcsolataim. Vannak dolgok, amelyeket igazán szégyellek, dolgok, amelyek megtörtek és sebeket, forradásokat hagytak rajtam. Amikor az én életemet nézed – a piszkos, szakadt, csúnya jegyzetlapot – könnyű ezt gondolnod: „nincs esélye, hogy a Mennybe jusson, még csak meg sem közelíti a tökéletest.”

Jézus Krisztus azonban elfogadja az életem minden sebhelyével, bűnével és szégyenével együtt. Amikor én elfogadom Isten kegyelmének és az üdvösségnek az ingyenes ajándékát, akkor Krisztusban leszek.

Amikor Krisztusban vagyok, látod a hibáimat? Amikor a jegyzetlapot beteszed a Bibliába, látod, hogy milyen gyűrött, szakadt, tépett az a lap? Nem látsz mást, csak a Bibliát. És minden, amit láthatsz, amikor én Krisztusban vagyok, az csak Krisztus. Mikor Isten a kegyelem szemével néz rám, csak Jézus Krisztus tökéletességét látja.

„Ne tekintsétek Isten kegyelmét értelmetlennek. Ha a törvény megtartásával igazak lehetnénk Isten előtt, akkor nem kellett volna Krisztusnak meghalnia.” (Galaták 2:21 – NLT fordítás)

Ha Isten segítsége nélkül bejuthatnál a Mennybe, akkor Jézusnak nem kellett volna eljönnie és meghalnia a kereszten érted. De nem volt más út. És te is vagy Krisztusban jutsz a Mennybe, vagy sehogy.

A kegyelem Isten gazdag ajándéka számodra, amiért Krisztus fizette ki az árat. Nem kell fizetned érte, csak fogadd el hittel!

Beszéljetek róla:
- Mit gondolsz, miért egyedülálló Jézus áldozata? Mi az, ami megkülönbözteti Jézust más vallásos személyektől?
- Miért fontos megérteni a törvény és Isten kegyelme közötti viszonyt?
- Mit jelent az, hogy gyakran úgy kezeljük Isten kegyelmét, mintha az értelmetlen lenne?

*(Daily Hope by Rick Warren – 2015. 04. 04.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása