Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Nincs szükséged tervre. Neked az "Én vagyok"-ra van szükséged

2016. július 23. 03:00 - Babacson

"Amikor meglátták őt, amint a tengeren jár, azt hitték, hogy kísértet, és felkiáltottak. Mert mindnyájan látták őt, és megrettentek. De Ő azonnal megszólította őket, és ezt mondta nekik: Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!" (Márk 6:49-50, NIV fordítás)

blur, old, antique
Az élet viharában tanulod meg igazán, hogy ki is valójában Jézus. Láthatod, hogy nem csak egy békés ember. Nem csupán egy kedves tanító. Nem csak egy erkölcsi tanító. Ő Isten, az univerzum Teremtője.

Márk 6-ban, Jézus észrevette, hogy a tanítványok elcsüggedtek a tó közepén, ahogy a hajójukat ide-oda taszigálta a szél és nem haladtak előre. Jézus ekkor kisétált a vízre. A 49. és 50. versben úgy olvassuk, hogy "Amikor meglátták őt, amint a tengeren jár, azt hitték, hogy kísértet, és felkiáltottak. Mert mindnyájan látták őt, és megrettentek. De Ő azonnal megszólította őket, és ezt mondta nekik: Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!" (Márk 6:49-50, NIV fordítás)

A tanítványok kételkedtek és úgy gondolták, hogy Jézus csak egy kedves próféta, aki csodákat tud tenni. A vízen járással Jézus felfedte, hogy Ő sokkal több, mint egy egyszerű ember. Megmutatta, hogy Ő maga Isten. 

Kihívást is állított eléjük ("Ne féljetek!") és egy biztosítékot. Azt mondta "Én vagyok".

A görögben ez két szó. "Ego ima", és az ego ima egyszerűen annyit jelent, hogy "Én vagyok". Miért fontos ez?

"Én vagyok" Isten neve - nem "én voltam" vagy "én leszek" vagy "szeretnék lenni". Amikor Jézus azt mondta, hogy "én vagyok", ezzel azt mondja, hogy "nem kell félnetek". Nem kell izgulnotok. Ő Isten. És ez elég.

Ha egy viharban vagy éppen, nincs szűkséged állásra - Jézusra van szűkséged. Nincs szűkséged tervekre, egy személyre van szűkséged. Nincs szűkséged egy rendszerre; a Megváltóra van szűkséged. Nincs szűkséged új célokra; Istenre van szűkséged.

Ha egy viharon mész keresztül, emlékezz, hogy Isten nem távoli, közömbös vagy kívülálló. Ő az "Én vagyok" és Ő majd kivezet a viharból.

Beszéljetek róla

  • Mi, illetve ki az, akire tekintesz vihar idejében? Mi tart távol attól, hogy Istenre tekints?
  • Mi az, amire szűkséged van, ahhoz, hogy Isten kivezessen a viharból? Beszélj vele és figyelj ahogyan megadja az éppen megfelelő időben. 
  • Mit tanultál Istenről az életed viharai során?

 

*(Daily Hope by Rick Warren 2016.07.16.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása