Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Engedd, hogy Jézus könnyítsen a terheiden

2018. február 08. 03:00 - Lilla:)

„Gyertek hozzám mindannyian, akik megfáradtatok és le vagytok terhelve, én pedig megnyugvást adok nektek. Vegyétek az én igámat magatokra és tanuljátok meg tőlem, hogy nyájas és szerető szívű vagyok, így megnyugvást találtok lelketeknek. Az én igám és terhem könnyű." (Máté 11:28-30, RSV fordítás)

Nem tudom, milyen terheket cipelsz. Nem tudom, milyen súlyok nyomnak le. A megoldást azonban tudom!

Jézus mondja: „Gyertek hozzám mindannyian, akik megfáradtatok és le vagytok terhelve, én pedig megnyugvást adok nektek. Vegyétek az én igámat magatokra és tanuljátok meg tőlem, hogy nyájas és szerető szívű vagyok, így megnyugvást találtok lelketeknek. Az én igám és terhem könnyű." (Máté 11:28-30, RSV fordítás).

Sok évig nem értettem meg ezt az igerészt, mert nem tudtam milyen igáról volt szó. Amikor Jézus azt mondja, hogy „Vegyétek az én igámat magatokra", nekem úgy hangzott, mintha még egy dolgot akarna adni, amivel meg kell birkóznom. Az én terhem viszont már épp elég nehéz, Istenem. Nincs szükségem arra, hogy még a te problémáid is az én vállam nyomják.

Az iga gyakorlatilag egy deszka, amiben két boltív van, így két jószágot is befoghatsz és együtt húzhatják a szekeret.

Ebben áll az iga jelentősége, hogy általa megosztható a teher. Iga nélkül egyetlen marhának kell húznia az egész rakományt egyedül. Azonban ha egy másik marhával együtt fogod be az igába, akkor együtt húzhatják és a teher fele olyan nehéz.

Amikor Jézus azt mondja, hogy vegyük magunkra az ő igáját, azzal nem azt adja tudtunkra, hogy át kell vennünk a problémáit. Neki egyáltalán semmi problémája nincs! Ezzel azt mondja, hogy osztozni akar veled a te problémáidon. Osztozni akar a terheden. Magára akarja venni azt a nyomást, ami téged ér, és veled együtt akarja vinni.

Hűha!

Három igét használ ebben a versben: gyertek, tanuljatok és vegyétek. Jézus azt mondja: „Gyertek hozzám. Csatlakozzatok hozzám, aztán tanuljátok meg, én hogy csinálom. Vegyetek magatokra könnyebb terhet. Ez csökkenti majd a stresszet is. Így könnyebben eligazodsz majd."

Amikor felveszed Krisztus igáját, együtt mozogsz vele. Egy irányba haladtok és egyforma sebességgel. Ennek köszönhetően pedig jó irányba mész majd, a megfelelő tempóban.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Milyen nehéz számodra elfogadni a segítséget valakitől, aki osztozni akar a terheiden és könnyíteni akar a dolgodon?
  • Vannak olyan emberek az életedben, akik ezt megtennék érted? Te hogyan ajánlanád fel a segítséged másnak, hogy csökkents az őt érő nyomáson?
  • Isten már mindent tud a nehézségeidről. Hogyan mutatod meg neki, hogy kész vagy felvenni az ő igáját?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2018.02.01.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása