Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Engedelmeskedj Istennek, bármi legyen is

2020. május 16. 03:00 - daniella_89

20200516.jpg

„Elszántam magam, hogy engedelmeskedem neked, amíg meg nem halok” (Zsolt 119,112 TLB fordítás).

Az élet egy maraton, nem egy 45 méteres gyorsfutás. Isten azt szeretné, ha elköteleznéd magad a neki való engedelmességre úgy, mint ahogy egy hosszútávfutó is elkötelezi magát a maratonra: azt akarja, hogy az egész verseny alatt jelen legyél, és beleadd magad.

A 119. zsoltár 112. verse azt mondja: „Elszántam magam, hogy engedelmeskedem neked, amíg meg nem halok” (TLB fordítás).

Meghoztad már ezt a döntést? Én meghoztam. Elszántam magam arra, hogy engedelmeskedjek Istennek, amíg meg nem halok. Ezért a legvadabb álmaimat is felülmúló áldásokat tapasztaltam meg.

A 119. zsoltár 33–34. verse ezt is mondja: „Csak mondd el, mit tegyek, és én megteszem, Uram. Amíg csak élek teljes szívvel engedelmeskedem” (TLB fordítás).

„Csak mondd el, mit tegyek...” Érezted már úgy, hogy Isten nem mondja meg, mit tegyél? Ez azért lehet, mert nem teszed meg azt, amit már kért tőled.

Pál levele a filippiekhez 3. fejezetének 16. verse ezt mondja: „Folytatnunk kell annak az igazságnak a követését, amire már eljutottunk” (NCV fordítás).

Amíg nem engedelmeskedsz Istennek abban, amit már elmondott neked, nem valószínű, hogy új dolgokat fog tanítani.

Isten nem megy bele játékokba. Talán ezt mondod: „Istenem, mondd el, mit tegyek, én pedig majd eldöntöm, megteszem-e.”

Isten nem így munkálkodik. Azt szeretné, ha ezt mondanád: „Megteszem, amit csak mondasz, bármi legyen is az."

Ez hit.

A tudás egyszerű felhalmozása nem hit. A hithez hozzátartozik a cselekvés. A Biblia valójában így beszél erről: „A hit cselekedetek nélkül halott” (Jak 2,26 GNT fordítás).

A te hited milyen? Elutasítod Isten néhány útmutatását, és úgy érzed, a hited halott? Vagy engedelmeskedsz Istennek abban, amit mondott neked, és a hited növekszik?

Ha úgy találod, hogy nem vagy engedelmes Istennek abban, amit mond neked az életed néhány területére vonatkozóan, imádkozd velem:

„Atyám, vannak területek az életemben, amiben tudom, mit kértél tőlem, de még nem tettem meg, és sajnálom. Kérlek, bocsásd meg az engedetlenségem. Rájöttem, hogy ez a hit hiánya. Nem bíztam abban, hogy te tudod a legjobban. Kérlek adj nekem erőt, hogy kövessem a vezetésedet azonnal, teljesen, örömmel és folyamatosan az életem hátralevő részében. Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Nem számít, hol voltál a múltban. Mától kezdve elkötelezheted magad az Isten iránti engedelmességre az életed hátralévő részére. Nem fogod megbánni.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Milyen különbségek vannak egy sprint és egy maraton között? A hited úgy kezelted, mint egy sprintet, vagy inkább úgy, mint egy maratont?
  • A hit inkább olyan, mint a maraton: hogyan tudnád ehhez igazítani az életed, hogy az egész versenyt jól fusd le?
  • Miben láttad, hogy a hited növekszik, mikor engedelmeskedtél Istennek?

(Daily Hope by Rick Warren, 2020.05.09.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása