Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Miért nem fogja Isten elmondani nekem, hogy mi a következő lépés?

2020. július 21. 03:00 - Lencsés Tamás

„Amikor ígéretet teszel Istennek, ne halogasd azt teljesíteni, mert Isten nem leli kedvét a bolondokban” (Préd 5,4 NLT fordítás).

Amikor Isten szándékát keresed az életedben, egy nagyon fontos dolgot meg kell értened: Isten nem köteles felfedni a következő lépést előtted mindaddig, amíg az első lépést nem tetted meg.

Talán folyamatosan azt hajtogatod: „Meg akarom tudni, Isten mit tervez a karrieremmel / házasságommal”, de Isten ezt mondja: „Kezdjük az alapokkal! Olvasod a Bibliát? Része vagy egy kiscsoportnak? Adsz tizedet? Beszélgetsz velem?”

Isten azt akarja, hogy előbb kezdd el megtenni, amit már tudsz, ami Isten számodra kinyilatkoztatott akarata, mielőtt elmondja neked, mit kell még tenned.

Tehát: vannak olyan dolgok, amelyeket Isten kért tőled, de te még nem tetted meg? Miért van ez így? Az igazság az, hogy nem te vársz Istenre, hanem ő vár rád.

Kérlek, ne várj még egy hetet, vagy akár évet, hogy megtedd azt, amit Isten kért tőled.

Mire vársz?

A prédikátor könyve 5. fejezetének 4. versében ez olvasható: Amikor ígéretet teszel Istennek, ne halogasd azt teljesíteni, mert Isten nem leli kedvét a bolondokban” (NLT fordítás). Ne késlekedj! Tedd meg, amiről már tudod, hogy tenned kell!

Imádkozzatok ma eszerint a sorok szerint: „Uram, szükségem van az útmutatásodra az életemben. Teljes hitemmel kérem, hogy vezess engem! Segíts nekem, hogy meghalljam a válaszod, nehogy annyira elveszett legyek, hogy nem hallak meg. Uram, ha nem értem meg szavaid, segíts nekem, hogy bízzak benned, és megértsem, hogy a nekem szánt út kizárólag az én javamat szolgálja. Istenem, mi a következő lépés? Segíts nekem megtenni azt, amiről már tudom, hogy meg kellett volna tennem. Segíts nekem, hogy ne legyek frusztrációval teli. Segíts nekem, hogy ne legyek félelemmel teli, és bízhassak benned. Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:

  • Hogy állsz azokkal az alapokkal, amiket Isten vár tőled? Olvasod a Bibliát? Beszélgetsz vele imádságban? Része vagy egy kiscsoportnak?
  • Mi az, amit Isten mondott neked, de te eddig még nem tetted meg? Mi akadályoz abban, hogy megtedd?
  • Hogyan tudod alkalmazni a fenti imát a saját élethelyzetedre?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2020.07.14.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása