Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Azonosítsd a reménytelenség okait!

2020. augusztus 17. 03:00 - Deltajulietttango

station-1848972_1280_1.jpg

„Amikor az életem szétcsúszott, rád gondoltam – és szent templomodban meghallottad imámat” (Jón 2,7 CEV fordítás).

Ha reménytelenséggel szembesülsz, az egyik legfontosabb lépés: azonosítsd az okot!

Más szavakkal: ahelyett, hogy homályosan küzdenél a reménytelenség érzésével, próbáld meg kitalálni, honnan származik – mert a problémád nem a reménytelenség, hanem az, ami okozza a reménytelenséget.

Jónás próféta könyve 2. fejezetének 3–6. verseiben a reménytelenség nyolc gyakori okát fedezzük fel. Vess rájuk egy pillantást, és nézd meg, vajon ezek az okok ismerősnek tűnnek-e!

1. Úgy érzed, mintha összecsaptak volna a fejed fölött a hullámok.Az óceán mélyébe dobtál” (Jón 2,3 NLT fordítás).

2. Ennél már nincs lejjebb.Lesüllyedtem a tenger fenekére” (Jón 2,3 NLT fordítás).

3. Kicsúszott a kezedből az irányítás, és tehetetlennek érzed magad.Vad és viharos hullámaid alá temettél el” (Jón 2,3 NLT fordítás).

4. Elhavazottnak érzed magad.A hatalmas vizek elborítottak engem” (Jón 2,3 NLT fordítás).

5. Elutasítottnak érzed magad.Már azt gondoltam: végleg eltaszítottál szemed elől!” (Jón 2,4 NLT fordítás).

6. Bűntudatot és megbánást érzel.Azt gondoltam, hogy eltaszítottál engem magad elől. Bárcsak újra megláthatnám szent templomodat!” (Jón 2,4 GNT fordítás).

7. Lelkedet összetörő félelmet érzel. Bezárult fölöttem a mély víz, elborít az ár, a torkomig ér, hínár szövődött fejemre” (Jón 2,5 NLT fordítás).

8. Csapdába esettnek érzed magad.Rám nehezedtek a hegyek, örökre bezárult fölöttem a föld, de te kiemelted életemet a sírból, ó, Uram, Istenem!” (Jón 2,6 NLT fordítás).

Amikor Jónás elkezdett Istennel beszélni a reménytelenségéről, Isten gyógyítani kezdte őt. „Amikor az életem szétcsúszott, rád gondoltam – és szent templomodban meghallottad imámat” (Jón 2,7 CEV fordítás).

Beszélj Istennel a reménytelenséged érzéséről! Ő a remény Istene, és Jézus révén a létező egyetlen valódi és tartós reményt kínálja.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Véleményed szerint jelenleg melyik vonatkozik rád a mai elmélkedésben azonosított reménytelenség okai közül? Vagy melyik tűnik a legismerősebbnek a múltad reménytelenségei közül?
  • Amikor a reménytelenség érzését tapasztalod, mit mond erről Isten?
  • Hogyan vittek téged közelebb Jézushoz a múltbeli reménytelenség érzései?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2020.08.10.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása