Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Mi történik, ha megtanulsz nagylelkűnek lenni?

2021. január 21. 03:00 - Tomes Lívia

penzugy.jpg

„Amikor az ÚR áld meg téged gazdagsággal, nincs mit megbánnod” (Péld 10,22 CEV).

Képzeld el, hogy egy apa elviszi a fiát a McDonald's-ba és vesz neki egy nagy adag sült krumplit. Amikor hazafelé mennek, az apa ezt mondja magában: „Milyen jó illata van ennek a krumplinak!” De amikor venni akar belőle egyet, a fia ellöki a kezét, és ezt mondja: „Apa, te nem kaphatsz belőle, ez az én sült krumplim!”

Ahogy tovább haladnak, az apa ezt gondolja: „Valami nincs rendben. Először is, a fiam elfelejti, hogy tőlem kapott mindent, amije van. Elhoztam a McDonald's-ba, sült krumplit rendeltem neki, kifizettem és neki adtam. Csakis azért eheti, mert én megvettem neki!”

„És a fiam fel sem fogja, hogy ha akarnám, el is vehetném tőle. Foghatnám és megehetném egyedül az egész dobozzal. Vagy éppen vehetnék neki egy egész teherautónyi sült krumplit is.”

„Igazából, nem is kell nekem az a sült krumpli. Ha én is kérnék, akkor vehettem volna magamnak is egy adagot. De azt szeretném, hogy megtanuljon önzetlen és nagylelkű lenni.”

Amikor Istenről és a pénzügyeidről van szó, észrevetted már, hogy te is olyan vagy, mint a fiú az előbbi történetben? Amikor érzed, hogy Isten arra indít, hogy a pénzedet egy bizonyos célra használd fel, akkor te elutasítod őt, és megtartod a pénzedet magadnak?

A történetben az apa azt akarta, hogy a fia megértsen három dolgot, és Isten is ugyanezt a három dolgot akarja megtanítani neked a pénzzel kapcsolatban. Először is azt, hogy a pénzed nem a tiéd. Nem birtokolsz semmit, és mindened, amid van, Istentől kaptad kölcsön. Másodszor: Isten egy pillanat alatt elveheti a pénzedet, de meg is duplázhatja vagy meg is háromszorozhatja azt. És végül a leginkább arra akar megtanítani, hogy ne légy önző, hanem olyan legyél, mint ő.

Mi történik, ha megtanulsz nagylelkűen bánni a pénzeddel? Kevésbé leszel önző, és jobban fogsz hasonlítani Istenhez. És akkor Isten többet ad neked, mert megbízhat benned. És nem fogsz érezni se szégyent, se bűntudatot, se megbánást. 

„Amikor az ÚR áld meg téged gazdagsággal, nincs mit megbánnod” (Péld 10,22 CEV).

Megtanulni bízni Istenben a pénzügyeiddel kapcsolatban, és úgy használni a pénzed, ahogy Isten szeretné egy egész életen át tartó folyamat. Hozdd meg még ma azokat a döntéseket, amelyek e cél felé visznek téged! Nem fogod megbánni.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Megbántad-e már valaha, hogy nagylelkűen adakoztál Istennek?
  • Mit tehetsz ma azért, hogy engedelmeskedj Istennek a pénzeddel kapcsolatban?
  • Gondolod, hogy Isten több pénzzel akar megáldani? Miért igen, vagy miért nem?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.01.14.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása