Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Istentől kapott ajándékaid másokért vannak

2021. november 12. 03:00 - Lencsés Tamás

„Isten közületek mindenkinek egy-egy ajándékot adott az ő sokféle szellemi ajándékai közül. Jól használjátok őket arra, hogy egymást szolgáljátok!” (1Pt 4,10 NLT)

Amikor mindannyian arra használjuk képességeinket, hogy segítsük egymást, Isten megdicsőül. A Biblia azt mondja: „Isten közületek mindenkinek egy-egy ajándékot adott az ő sokféle szellemi ajándékai közül. Jól használjátok őket arra, hogy egymást szolgáljátok!” (1Pt 4,10 NLT)

Isten arra teremtett téged, hogy ehhez te is hozzájárulj. Nem azért adta neked a tehetségedet és a képességeidet, hogy saját magadnak kedvezz, hanem hogy ezzel másokat szolgálj. Mások jó képességei viszont a te hasznodra vannak.

Annyira hálás vagyok azokért az emberekért, akik olyan területen tehetségesek, ahol én nem. Például hálás vagyok a könyvelőkért, mert én csapnivalóan tudok könyvelni. És hálás vagyok azokért az emberekért is, akik meg tudnak javítani dolgokat. Én például képtelen lennék megjavítani egy karburátort, ha erre lenne szükség. Azt sem tudnám, hol van.

Mindenki más területen tehetséges.

Az én egyik képességem, amit Istentől kaptam az, hogy Isten Igéjét mások számára érthetővé teszem. Amikor ezt a képességemet használom, akkor az a te áldásodra lesz.

És itt jön a lényeg: neked is megvannak a saját képességeid. Hogyan használod ezeket, hogy mások számára áldás legyen? Vagy ha még nem használod, akkor mikor fogod elkezdeni?

Ha nem használod az Istentől kapott tehetséged, akkor tulajdonképpen a többi embert hagyod cserben. Ellenben, amikor a tehetségedet és a képességeidet mások szolgálatára használod, ők áldásban részesülnek, és ezáltal Isten megdicsőül.

Segítő kérdések beszélgetéshez, elmélkedéshez:

  • Milyen ajándékokat adott neked Isten?
  • Hogyan használod ezeket mások szolgálatára? Mit gondolsz, hogyan szeretné Isten, hogy mások javára használd ezeket?
  • Kiktől tudsz elfogadni segítséget az életben, hogy ők is használhassák ajándékaikat Isten dicsőségére?

*(Daily Hope by Rick Warren, 2021.11.05.)

(NLT: Az angol New Living Translation bibliafordítás rövidítése.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása