Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Isten jó, még a legrosszabb időkben is

2023. január 04. 03:00 - ReveSz

 

Come Follow Me: New Perspective about Peter walking on water - Latter-day  Saint Missionaries

"Védj meg engem, Istenem, mert bízom benned. Azt mondtam az Úrnak: 'Te vagy az én Uram. Minden jó, amim van, tőled származik." (Zsolt 16,1-2 NCV fordítás)

Nem minden jó, ami az életedben történik. De Isten jó - és Ő a jóságát az életedbe árasztja.

Lehet, hogy a körülmények most nagyon nehezek az életedben, de Isten képes a rosszat is megragadni és jót kihozni belőle. Még a legrosszabb időkben is bízhatsz ebben: Istennek jó célja, jó terve és jó oka van arra, amit tesz.

A Zsoltárok 16:1-2 szerint: "Védj meg engem, Istenem, mert benned bízom. Azt mondtam az Úrnak: Te vagy az én Uram. Minden jó, amim van, tőled származik'" (NCV fordítás).

Bárhol is vagy most az életben, jót tenne neked egy emlékeztető Isten jóságáról. És néha a legjobb módja annak, hogy emlékezz valamire, az, ha imában beszélsz róla Istennel.

Megállnál most, hogy imádkozz és beszélgess Istennel az Ő jóságáról? Mondj valami ilyesmit:

"Istenem, te olyan jó vagy. Soha nem érdemelném meg a jóságodat. Sajnálom, hogy gyakran elfelejtettem vagy kételkedtem jóságodban. Bocsásd meg hálátlanságomat és önző énközpontúságomat. Nélküled semmi vagyok. Mint Dávid király a Bibliában, én is kétségbe esnék, ha nem ismerném jóságodat. Nyisd meg a szemem, hogy lássam, milyen jó vagy valójában, és engedd, hogy jóságod átalakítsa az életemet.

Istenem, a lelkemnek helyreállításra van szüksége. Nem mindig gondolkodom helyesen. Nem mindig választok helyesen. Nem mindig érzek helyesen. Szükségem van arra, hogy helyreállítsd sérült lelkemet, elmémet, akaratomat és érzelmeimet. Miközben egyre inkább megismerem jóságodat, bízom abban, hogy bűneim megbocsátást nyertek, mert eljöttem hozzád, és azt vallottam, hogy szükségem van a Megváltóra. Elengedem azokat az embereket, akik megbántottak, és áldó imát imádkozom értük. Szövetségre lépek veled, és arra kérlek, hogy segíts nekem abban a teherben, amit cipelek. Jézus Krisztus nevében. Ámen."

Isten jóságának legnagyobb példája Jézus élete, halála és feltámadása. Nem fogod teljesen megtapasztalni jóságát, amíg meg nem tapasztalod az ő üdvösségét. Ha nem ismered Jézust mint Megváltót, akkor most rögtön imádkozhatod ezt:

"Jézus Krisztus, meg akarlak ismerni. Meg akarom tanulni, hogyan szeresselek téged és, hogyan bízzak benned. Kérlek, bocsásd meg nekem a bűneimet. Kérlek, fogadj be a családodba, nem azért, mert megérdemlem, hanem mert a kereszten megfizettél minden bűnömért. Köszönöm az üdvösség ajándékát. Elfogadom, és kérem segítségedet, hogy hűségesen kövesselek téged, mint Uramat. Ezt a te nevedben imádkozom. Ámen."

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Miért önteltség nem elismerni Isten jóságát?
  • Hogyan láttad, hogy Isten a veled történt rossz dolgokat valami jóra fordította?
  • Amikor visszatekintesz, és felismered Isten jóságát életedben, hogyan befolyásolja ez a jelenlegi körülményeidre vonatkozó látásmódodat? 

*(Daily Hope by Rick Warren, 2022.12.28.)

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb oldali sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása