Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Határozd el magadban, hogy kezeled a haragodat

2012. június 19. 03:00 - husztin

"(a Szeretet) ... nem gerjed haragra..." (1Kor13.5 MBT)

gods-love2.jpg


A Biblia azt állítja, a "szeretet nem gerjed haragra könnyen". Nem azt mondja, hogy "soha nem gerjed haragra". Néha éppen az a szeretet dolga, hogy mérges legyen. Jézus is dühös lett a templomban, látva, hogy az Atyja háza piactérként üzemel.

Egyszerre szerethetünk valakit és ugyanakkor mérgesek is lehetünk ugyanarra a személyre. A harag lehet jogos, de válhat önzővé is, mégis igen valószínű, hogy azok az emberek, akiket a legjobban szeretünk dühíthetnek fel a leginkább. Isten helyezte el a haragra való képességet, amikor a biológiai eszköztárunkat megtöltötte. A harag önmagában nem bűn. Bűnös cselekedetté akkor válik, ha hagyjuk, hogy ártalmas viselkedésbe taszítson bennünket. Mégis, maga az érzés nem bűn!

A Biblia azt írja, még Isten maga is érzett ilyet. A haragodat nem tudod elkerülni vagy kitérni előle, de megtanulhatod, hogyan tartsd ellenőrzés alatt. Dönthetsz úgy, hogy kezeled, és így előnyt kovácsolhatsz a hátrányodból. Ez azt jelenti, hogy felhagysz a kifogások keresésével és feloldozod a haragodat: "Ez vagyok én. Feldühödtem, bepipultam. Nem vagyok képes kontrollálni". A haragot lehet kontrollálni. Jártál már úgy, hogy keményen összeszólalkoztál valakivel és a helyzet kezdett elmérgesedni, majd megcsörrent a telefonod? Emlékezz vissza rá, milyen gyorsan lecsillapodtál és kezelted a dühödet! Sokkal inkább kézben tarthatjuk a haragunkat, mint gondolnánk. Határozd el, hogy kezelni fogod. És valld meg: "Csak Isten segítségével tudok győzni a dühöm felett!"


Beszéljünk róla!

  • Jézus haragra lobbant a templomban, mikor látta, hogy Atyja háza piacként üzemel, mégsem gondoltad róla, hogy Ő egy haragos ember. Mit mond ez nekünk erről az érvelésről: " Ez vagyok én. Feldühödtem, bepipultam. Nem vagyok képes kontrollálni."
  • Mikor vesztetetted el a türelmedet legutoljára? Képes lennél ma már másként kezelni az adott szituációt?
Szólj hozzá!
Címkék: döntés harag düh

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása