Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

A nagylelkűségből öröm fakad

2022. október 31. 03:00 - daniella_89

 

hands-christmas-gifts-holidays-thumbnail.jpeg

"Nagyobb öröm adni, mint kapni." (Apcsel 20:35 GNT fordítás)

Az egyik legjobb útja annak, hogy elsajátítsd a nagylelkűséget, mások példáján keresztül vezet.

Én a szüleimtől tanultam meg, hogyan legyek nagylelkű. Úgy nőttem fel, hogy végignéztem, mennyi mindent adnak az életben. Biztosítottak vendéglátást, jövedelmet, élelmet. Odaadták az idejüket, energiájukat és erőfeszítésüket. Kinyújtott, nyitott tenyerükben tartották ajándékaikat és forrásaikat, és a legörömtelibb emberek között voltak akiket valaha megismertem.

A Biblia egy másik példát is felkínál a nagylelkűségről: a makedóniai gyülekezetet. Ezt mondta róluk Pál apostol: " "Szeretnénk, ha tudnátok, mit végzett el Isten kegyelme a makedóniai gyülekezetekben. A nyomorúság súlyos próbáin mentek keresztül, de olyan nagy volt az örömük, hogy szélsőségesen nagylelkűek voltak az adakozásban, annak ellenére, hogy nagyon szegények." (2Korinthus 8:1-2 GNT)

Figyeld meg, hogy a gyülekezet Makedóniában hogyan birkózott meg a problémáival. "Súlyos próbákon mentek keresztül", mert a Római Birodalomban éltek, miközben Nero volt a császár. Ez egy olyan időszak volt, mikor kereszténynek lenni egyenlő lehetett egy halálos ítélettel. A makedóniaiak nem csak a üldözöttek voltak a hitükért, de rendkívüli szegénységben éltek és anyagi támogatásra szorultak.

De mivel "olyan nagy volt az örömük", a nehéz körülményeik nem állították meg őket abban, hogy "szélsőségesen nagylelkűek" legyenek az adakozásban. Nem feladatból, vagy kötelességtudatból adtak. Örömből tették.

A Biblia azt mondja: "Nagyobb öröm adni, mint kapni." (Apcsel 20:35 GNT fordítás)

Amikor gyerek voltam, nem hittem el ezt az igeverset. Még nem voltam érett, és azt gondoltam, sokkal jobb móka kapni, mint adni. A karácsony nekem erről szólt: "Mit fogok kapni?"

De ahogyan a szüleim megtanították nekem a nagylelkűség értékét, elkezdtem megtapasztalni azt az örömet, ami az adakozásból fakad. Lassan érettebbé váltam és megértettem, hogy valóban több örömöt jelent adni, mint kapni.

Lehet hogy úgy találod, hogy nyomás vagy valamilyen kényszer késztet arra, hogy adj - és nyomorultnak érzed magad. Próbáld ki inkább ezt: Adj örömmel, tudva, hogy Isten mindig nagylelkűen gondoskodik a szükségleteidről. Végülis Ő már odaadta neked a legnagyobb ajándékot, az üdvösségedet az Ő Fia, Jézus Krisztus által.

 

Segítő kérdések elmélkedéshez és beszélgetéshez:

  • Ki mutatta be számodra a nagylelkűséget? Az ő hatása/hatásuk hogyan befolyásolt abban, hogy nagylelkű kívánj lenni másokkal?
  • Az adakozók a világ legboldogabb emberei. Azok, akik elvesznek másoktól, pedig a legboldogtalanabbak. Mondj példát mindkét típusra.
  • Mit tudsz adni örömmel ezen a héten?

 

(Daily Hope by Rick Warren, 2022.10.24)

 

(A bibliai idézetek hivatkozási helyeit követő jelölések a szerző által választott angol bibliafordításra vonatkoznak. Ezekről a https://napiremeny.blog.hu oldal jobb oldali sávjában a „Rövidítések – Angol nyelvű bibliafordítások jelölései” pont alatt további információk találhatók.)

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csilla vargáné 2023.08.02. 16:18:27

augusztus 4 fizetés,segitsenek
süti beállítások módosítása