Napi remény

A remény pedig nem engedi, hogy megszégyenüljünk. (Római levél 5:5)

Amikor Isten nem veszi el a fájdalmat

2024. október 04. 03:00 - ReveSz

 

"Emiatt háromszor kértem az Urat, hogy távozzék az el tőlem. De ő ezt mondta nekem: „Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz.” Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem... mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős."
(2 Korintus 12,8,10)

Egy olyan agyi rendellenességgel születtem, amely többek között a nyilvános beszédet is fájdalmassá teszi. Lényegében az agyam rendkívül forrón és gyorsan működik, és ez mindenféle problémát okoz a testemben. Ötven éve kérem Istent minden nap, hogy gyógyítsa meg. És minden nap azt mondta nekem: „Az én kegyelmem minden, amire szükséged van”. Isten arra használta életem fizikailag legfájdalmasabb dolgát, hogy formáljon engem, és rávegyen arra, hogy tőle függjek.

Azokat a dolgokat, amelyekért a legtöbbet imádkoztam, Isten úgy döntött, hogy nem távolítja el. De Jóbhoz hasonlóan én is azt mondom: „Ha megöl is engem, mégis reménykedem benne.” (Jób 13,15)

Még Pál apostol sem kapott választ minden imájára. Valójában volt neki egy úgynevezett „tövis a testben” - egy életre szóló probléma, amely nagy fájdalmat okozott neki.

Pál ezt írta: „Emiatt háromszor kértem az Urat, hogy távozzék az el tőlem. De ő ezt mondta nekem: „Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz. Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem... mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős." (2Korinthus 12,8-10)

Ha Isten soha többé nem mond „igent” egyetlen imámra sem, akkor is tartozom neki az életem hátralévő részével, és te is tartozol neki. Neki jobb terve, nagyobb perspektívája és nagyobb célja van.

Te miért imádkoztál, ami nem történt meg? Talán szeretnél megházasodni, gyermeket szülni, vagy előléptetést kapni a munkahelyeden. Talán arra kérted Istent, hogy adjon neked valamit, vagy talán arra kérted, hogy vegyen el tőled valamit, például egy krónikus betegséget. Talán átmentél valamin, ami miatt úgy érzed, hogy ez a történet vége.

Ez a fejezet elmúlik, de a történetednek még nincs vége. Bármire is vártál, bízhatsz abban, hogy Isten a te javadra munkálkodik. Még ha nem is veszi el a fájdalmadat, Isten megadja neked a kegyelmét és az erejét, hogy folytasd az életedet egészen a végéig.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez:

  • Melyik az a fájdalmad, amitől már régóta várod, hogy Isten megszabadítson? Mit tanultál róla és magadról, amióta vársz?
  • Ha tudnád, hogy Isten nem úgy válaszol az imádra ebben az életben, ahogyan szeretnéd, akkor is tovább imádkoznál ugyanazért? Miért vagy miért nem?
  • Mit gondolsz miért ígéri Isten a kegyelmét ahelyett, hogy azt ígérné, hogy elveszi a fájdalmadat?

* (Daily Hope by Rick Warren, 2024.09.27.)

Isten azt akarja, hogy az Ő örökkévaló családja tagja légy

A Biblia szerint minden ember elmarad Isten tökéletességétől. Isten mégis szeret téged - még akkor is, ha vétkezel és bűnös vagy. Sőt, Isten annyira szeret téged, hogy elküldte a Fiát, Jézust, hogy megtisztítson a bűneidtől, és befogadjon a családjába.

Ha készen állsz arra, hogy csatlakozz Isten családjához, akkor imádkozd ezt az imát:
„Kedves Istenem, tudom, hogy amikor meghalok, közvetlenül neked fogok számot adni az életemről. Bevallom, hogy figyelmen kívül hagytalak. Tudom, hogy vétkeztem ellened, és a saját tervem szerint éltem, nem a tied szerint. Azt akarom, hogy ez mostantól kezdve megváltozzon. El akarok fordulni a bűneimtől és hozzád akarok menni!
Köszönöm, hogy elküldted Jézust, hogy meghaljon mindazért, amit rosszul tettem, hogy ne kelljen megfizetnem a büntetést. Tudom, hogy nem érdemlem meg a bocsánatodat. Tudom, hogy csak a te kegyelmed menthet meg engem, Uram.
Jézus, köszönöm, hogy annyira szeretsz engem, hogy minden bűnömet magadra vetted. Elfogadhatóvá tettél a mennyország számára, és alázatosan kérlek, hogy ments meg! Kérlek ments meg a bűnöktől és a szokásoktól, amelyek most elrontják az életemet! Hiszek benned, Jézus! És hiszem, hogy megtartod az ígéretedet, hogy azonnal, biztosan, teljesen és örökre megmentesz engem. Jézus nevében. Ámen.”

Ha a fenti imát imádkoztad, kérlek írd meg nekem angolul a Rick@PastorRick.com címen. Szeretnék küldeni neked néhány anyagot, hogy elkezdhesd az utadat Jézussal.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása